Migdały: właściwości dobroczynne i przeciwwskazania


migdaly

Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie

Migdały: właściwości dobroczynne i przeciwwskazania

Migdał to piękne kwitnące drzewo, należące do rodziny różowatych. Delikatnie różowe kwiaty, które pojawiają się na drzewie wczesną wiosną, są podobne do japońskich wiśni. Ale mimo swojej urody migdały słyną z orzechów, które łączą w sobie niesamowity smak i nieocenione korzyści zdrowotne.

Znane są 2 odmiany orzechów: słodkie (są używane w żywności) i gorzkie (służą jako materiał do przygotowania maści leczniczych).

Migdały: Skład chemiczny

Kalorie

Jeśli zależy Ci na diecie i chcesz obliczyć właściwą równowagę białek, tłuszczów i węglowodanów, warto porozmawiać o tym, ile kcal zawierają migdały!

Suszone migdały :

Suszone migdały mają wartość kaloryczną 615 kcal;

Bialko , 19.3;

Tłuszcze, 54.2;

Węglowodany, 15,5.

Polecamy również: Ryby i olej rybny: jaka jest różnica?

Surowe migdały :

Wartość kaloryczna surowych migdałów wynosi 645 Kcal;

Bialko 18.6;

Tłuszcze to 57,7;

Węglowodany, 16.2.

Smażone migdały :

Wartość kaloryczna smażonych migdałów wynosi 640 Kcal;

Bialko - 20;

Tłuszcze - 55,5;

Węglowodany - 14,5

Z tego można łatwo obliczyć, ile kalorii w 1 migdale! Jedno jądro “waży” około 16 Kcal.

Pomimo swojej wartości kalorycznej, migdały są dobre na odchudzanie. Utrata masy ciała jest osiągana poprzez zrównoważony skład białek, błonnika i cennych tłuszczów. Dlatego są one szybko nasycone i nie prowadzą do nadmiernego objadania się.

Wartość kaloryczną migdałów na 100 gramów:

Cenne właściwości migdałów dla organizmu wynikają z ich składu. Zawiera witaminy (A, C, E, grupa B), przeciwutleniacze, składniki mineralne (zawartość wapnia przewyższająca wszystkie inne rodzaje orzechów), tłuszcze jednonienasycone, kwas linolowy, kwasy tłuszczowe Omega-6, białka, błonnik. Białko migdałowe ma zwiększoną wartość odżywczą i jest zalecane dla wegetarian w celu uzupełnienia zapasów białka.

W 100 gramach produktu zawiera dzienną dawkę manganu, 80% dawki witaminy B2 i połowę normy żelaza.

Jedz garść migdałów dziennie i zobacz co się stanie

Dietetycy zalecają przestrzeganie następujących norm dotyczących spożywania migdałów:

Średnie dzienne spożycie migdałów przez osoby dorosłe bez szkody dla zdrowia wynosi 40 gramów.

Migdały podczas odchudzania

Chcesz stracić na wadze? Chcesz utrzymać swoją sylwetkę w najlepszej kondycji? Wtedy będziesz chciała wiedzieć, jak właściwie wykorzystać te delikatne jądra. Możesz łatwo dodawać migdały do jedzenia, nie martwiąc się o kalorie, jeśli przestrzegasz prostych zasad:

Co jest dobrego w migdałach przy odchudzania? Pomimo wysokiej zawartości tłuszczu i wartości kalorycznej, można z tego skorzystać, przestrzegając zasad konsumpcji:

Postępuj zgodnie z prostymi zaleceniami - możesz cieszyć się smakiem, jednocześnie optymalnie wykorzystując każdy kawałek, zapominając o kaloriach! Nie bój się przytyć, orzechy są skarbnicą elementów potrzebnych Twojemu ciału - po prostu trzymaj się normy.

Korzyści zdrowotne migdałów

Głównym negatywnym wpływem migdałów i innych orzechów (nerkowca, orzecha laskowego, orzecha włoskiego) jest wysoka kaloryczność i alergogenność. Dlatego powinny być one ostrożnie dodawane do diety pacjentów z zapaleniem skóry, tachykardią, cukrzycą i otyłością. Ale dobroczynne właściwości tego orzecha są jeszcze wielokrotnie większe.

Jakie są jego dobroczynne właściwości dla organizmu ludzkiego:

Korzyści dla mężczyzn

Mężczyźni po 30-tce często cierpią na spadek poziomu testosteronu. A cynk, selen i aminokwas arginina zawarte w migdałach odgrywają ważną rolę w produkcji głównego męskiego hormonu.

Przyczyniają się do powstawania i wzmacniania pożądania seksualnego u mężczyzn. Niewystarczająca ilość tych elementów prowadzi do utraty zainteresowania życiem intymnym i zwiększonego ryzyka wystąpienia zapalenia gruczołu krokowego.

Korzyści dla kobiet

Orzech migdałowy szczyci się swoją skutecznością dla zdrowia kobiet. Pomoże to pozbyć się bólu w czasie miesiączki i unormować tło hormonalne. Przyczynia się on również do produkcji głównego żeńskiego hormonu płciowego - estrogenu, który po 50 latach drastycznie spada.Migdały zawierają dużo witaminy E, która nie bez powodu nazywana jest witaminą urody. Wzmacnia włosy i nadaje im zdrowy połysk, poprawia kondycję skóry i zapobiega pojawianiu się przedwczesnych zmarszczek.

Również olej z tego orzecha jest szeroko stosowany w kosmetologii. Olejek stosowany jest do produkcji mydła, które ma działanie odmładzające na skórę.

Korzyści dla kobiet w ciąży i podczas laktacji

Ten przysmak jest szczególnie przydatny w okresie ciąży, ponieważ zawarty w nim kwas foliowy sprzyja prawidłowemu rozwojowi dziecka. Ponadto migdały zmniejszają napięcie u przyszłej matki i tłumią niepokój.

Migdały podczas laktacji poprawiają jakość mleka, zmniejszają ryzyko depresji poporodowej, zapewniają zdrowy sen kobiecie i dziecku. Wysoki poziom białek, witamin i minerałów pomaga uzupełnić energię zmęczonej matki. Zgodnie z recenzjami, może ona zastąpić czekoladę, która w laktacji jest zabroniona.

Dlaczego warto jeść migdały?

Zapobiegają chorobom serca.

Migdały zawierają antyoksydacyjne flawonoidy. Są to związki roślinne, które wraz z witaminą E poprawiają stan zdrowia tętnic i zmniejszają stan zapalny. Migdały pomagają utrzymać poziom cholesterolu i normalizować ciśnienie krwi. Niska zawartość sodu i wysoka zawartość potasu w orzechach może zapobiegać wysokiemu ciśnieniu krwi. Ponadto, magnez i kwas foliowy obecne w nasionach są przydatne do zmniejszenia nadmiernego ciśnienia tętniczego.

Poprawiają funkcjonowanie mózgu.

Migdały zawierają ryboflawinę i L-karnitynę, dwa główne składniki odżywcze, które mogą pozytywnie wpływać na przewodnictwo nerwowe i zapobiegać obniżeniu zdolności umysłowych. Orzech zmniejsza ryzyko wystąpienia stanu zapalnego, który może powodować zaburzenia pracy mózgu, w tym demencję i chorobę Alzheimera.

Pomagają kontrolować poziom cukru we krwi i zapobiega cukrzycy.

Migdały pomagają spowolnić tempo uwalniania glukozy (cukru) do krwiobiegu. Poza kontrolowaniem poziomu cukru we krwi i zapobieganiem insulinooporności (która może wystąpić z czasem, gdy organizm staje się mniej reaktywny na insulinę), korzyści płynące z zastosowania migdałów obejmują możliwość zmniejszenia innych powszechnych rodzajów ryzyka cukrzycy: nadwagi, stanu zapalnego i wysokiego poziomu stresu oksydacyjnego.

Przyczyniają się do utraty wagi.

Użyteczne kwasy tłuszczowe i błonnik wspomagają odchudzanie, ponieważ nasycają organizm, chroniąc go przed nadmiernym odżywianiem i szkodliwymi przekąskami. Orzechy zwiększają uczucie sytości i utrzymują bardziej stabilny poziom cukru we krwi niż żywność beztłuszczowa. Migdały wspomagają aktywny metabolizm.

Zwiększają pobór składników odżywczych.

Do prawidłowego wchłaniania i przyswajania substancji odżywczych rozpuszczalnych w tłuszczach, takich jak witaminy A i D, organizm potrzebuje odpowiedniej ilości tłuszczu w swojej diecie. Migdały są uważane za jedne z orzechów, które pomagają w funkcjonowaniu układu pokarmowego poprzez zmniejszenie ilości kwasu i normalizację pH organizmu. Składniki odżywcze obecne w migdałach regulują działanie enzymów trawiennych, które biorą udział w ekstrakcji składników odżywczych, syntezie cholesterolu i produkcji kwasów żółciowych.

Wspierają trawienie.

Migdały (zwłaszcza ich skóra) zawierają składniki probiotyczne, które ułatwiają trawienie, zapewniają detoksykację i sprzyjają rozwojowi korzystnych bakterii we florze jelitowej.

Pomagają w walce z rakiem i stanem zapalnym.

Migdały zawierają gamma-tokoferol, rodzaj witaminy E, która działa jako silny przeciwutleniacz, zwalczający uszkodzenia spowodowane przez wolne rodniki i stres oksydacyjny, który powoduje raka. Wielu naukowców znalazło związek między spożywaniem orzechów a profilaktyką raka, w tym zmniejszeniem ryzyka rozwoju raka jelita grubego, prostaty i piersi.

Wspierają zdrowe zęby i kości.

Migdały są źródłem magnezu i fosforu. Zaletą stosowania migdałów jest to, że zapobiegają one zniszczeniu zębów, zmniejszają ryzyko złamań kości i walczą z osteoporozą.

Podczas ciąży.

Kwasy tłuszczowe zawarte w migdałach zwiększają dostępność składników odżywczych, zapewniają maksymalne odżywienie i energię zarówno dla ciężarnej matki jak i płodu. Ponadto zawartość kwasu foliowego w migdałach sprzyja prawidłowemu rozwojowi dziecka i wzmacnia jego układ odpornościowy. Zapobiega to powstawaniu ewentualnych odchyleń od normy w kształtowaniu się funkcji organizmu płodu.

Podczas karmienia piersią.

W okresie laktacji migdały mogą być stosowane tylko wtedy, gdy nie powodują kolki lub alergii u dziecka. Migdały pomogą przywrócić organizm po ciąży, pozbyć się depresji poporodowej, służyć jako substytut słodyczy i zwiększyć zawartość tłuszczu w mleku.

Wspierają zdrowie skóry.

Badania wykazują, że migdały zawierają wysokie stężenie katechiny, epikatechiny i antyoksydantów, w tym kwercetyny i izoraminy. Związki te zwalczają raka skóry poprzez eliminację stresu oksydacyjnego spowodowanego złym odżywianiem, zanieczyszczeniem środowiska i narażeniem na promieniowanie UV. Użyteczne olejki migdałowe, jak również ich zdolność do poprawy krążenia krwi, pomagają nawilżać skórę i szybciej goić rany.

Wzmacniają pożądanie seksualne.

Migdały zwiększają poziom testosteronu. Arginina zawarta w migdałach poprawia libido. Cynk, tokoferol i selen przyczyniają się do produkcji nasienia i poprawy jego jakości.

Czy są jakieś wady ze stosowania migdałów?

Reakcja alergiczna.

Ponieważ migdały są powszechnie uważane za orzechy, mają one właściwości, które mogą wywołać reakcję alergiczną. Dzieci są bardziej podatne na alergie na orzechy i powinny unikać migdałów, jeśli wcześniej były uczulone na jakikolwiek rodzaj orzecha.

Skutki uboczne nadmiernej konsumpcji.

Nadmierne spożycie migdałów może spowodować przyrost masy ciała, czyli przedawkowanie witaminy E. Skutki uboczne przedawkowania witaminy E to biegunka, wzdęcia, niewyraźne widzenie, bóle i zawroty głowy oraz senność. Nadmierne spożycie migdałów może również prowadzić do problemów żołądkowo-jelitowych. Kontroluj to, aby uniknąć skutków ubocznych.

Szkoda od jedzenia gorzkich migdałów.

Gorzkie migdały są uważane za “trujące”, ponieważ zawierają pewne kwasy, które mogą powodować problemy zdrowotne. Gorzkie migdały zawierają kwas cyjanowodorowy, co prowadzi do takich objawów, jak ograniczenie funkcji układu nerwowego, problemy z oddychaniem. Może to prowadzić do poważnego zatrucia i śmierci

Problemy z układem pokarmowym.

Stosowanie dużych ilości migdałów może prowadzić do rozstrojenia żołądka, zaparć i wzdęć, ponieważ żołądek ma dużą zawartość włókien. Jeśli masz słaby układ trawienny i jesteś podatny na problemy trawienne, powinieneś kontrolować spożycie migdałów.

Jak wybrać

Kupując migdały na rynku, należy wybrać ich wygląd, zapach i warunki przechowywania. Orzechy powinny być suche. Każda odrobina pleśni to powód, by nie kupować. Dobry migdał emanuje subtelnym słodkim smakiem.

Przy wyborze migdała należy zwrócić uwagę na jednolitość koloru. Zielony jest trochę aksamitny.

Oczyszczone migdały mogą się zdarzyć:

Jak można wykorzystać migdały?

Masło

Mogą to być zimne lub gorące pompki. Masło uzyskiwane jest z jąder gorzkich i słodkich migdałów. Masło migdałowe jest ceniona przez perfumiarzy za swój przyjemny, cierpki aromat. Słodki olej migdałowy zachowuje większość przydatnych właściwości orzechów. Służy do leczenia i profilaktyki chorób, w kuchni, kosmetologii. Olej migdałowy do zastosowań zewnętrznych może być sprowadzany z Egiptu, Turcji i innych krajów wschodnich.

Olejek z orzechów migdałowych ma działanie przeciwzapalne, odmładzające, tonizujące. Normalizuje organizm na kilkunastu parametrach, ma pozytywny wpływ na wygląd. Może być dodawany do masek i kremów domowych lub wzbogacony o produkty fabryczne. Olej migdałowy dobrze łączy się z drobiem, ryżem, warzywami - nadaje potrawom pikantny, słodki i orzechowy smak.

Produkt ma tylko jedną wadę: pozbawieni skrupułów producenci mogą rozcieńczyć wyciskane migdały tanim olejem roślinnym. Upewnij się, że w butelce nie ma osadu. Olej powinien być jasnożółty, o przyjemnym słodkim zapachu. Migdały można kupić na targowiskach po dokładnym zbadaniu jądra, ale masło powinno być zamawiane w sprawdzonych sklepach.

Mąka migdałowa

Mąka migdałowa o przyjemnym słodkim smaku i zapachu. Mąka migdałowa zachowuje większość przydatnych właściwości jąder. Nie jest tłusta i nadaje się do każdej diety. Możesz zrobić z niego zdrowe słodycze lub klasyczne orzechowe desery. Pieczenie z mąki migdałowej jest delikatne i nie stęchnie przez długi czas.

Produkt powinien być kupowany wyłącznie w sklepach ze zdrową żywnością lub zamawiany przez internet u sprawdzonych producentów.

Słodycze

Są to zdrowe produkty spożywcze lub klasyczne desery z cukrem i śmietaną. Najpopularniejsze słodycze migdałowe to szkliwione orzechy, marcepan, cukierki nadziewane pralinami, nugat, makaron. A także batony proteinowe. Zapotrzebowanie na pastę migdałową wzrosło w ciągu ostatnich kilku lat. Może być “czysty”, z cukrem lub cukrem czekoladowym. Jest to mniej tłusta i bardziej użyteczna alternatywa dla pasty orzechowej.

Napoje

Użytecznym zamiennikiem zwykłego mleka są mleko migdałowe. Jest bogaty w witaminy i białko. Pachnące, pożywne, słodkie w smaku. Jest to dobry produkt dla wegan lub osób z nietolerancją laktoza. Drugim co do popularności napojem z migdałami jest likier amaretto. Łatwo go rozpoznać po orzechowym smaku.