Orzechy nerkowca: zalety, zastosowanie w diecie


orzechy-nerkowca

Orzechy nerkowca: zalety, zastosowanie w diecie

Orzechy nerkowca mają bogatą kompozycję korzystnych substancji: zawierają dużo białka i tłuszczu z dużą ilością użytecznych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Magnez, fosfor, potas, żelazo, witaminy, błonnik i wiele innych składników są nie tylko niezbędne dla odżywiania naszego organizmu, ale także pomagają zapobiegać wielu chorobom. Jądra orzechów nerkowca mają silne właściwości antyseptyczne, antybakteryjne, tonizujące. Naturalny stymulant mózgu pomaga w rozszerzeniu jego możliwości.

Skład i wartość odżywcza orzechów nerkowca

Orzechy nerkowca zawierają 643 kcal na 100g produktu. Tylko 15 orzechów nerkowca jest umieszczanych w dłoniach osoby, ale ta garstka zmniejszy 5-krotnie chorobę serca, poziom cholesterolu i ryzyko zachorowania na cukrzycę .

100 gramów surowych orzechów nerkowca zawiera:

30-letnie badania amerykańskich naukowców wykazały, że garstka orzechów spożywanych codziennie zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia - o 29%, nowotworów - o 11%.

Z czego są znany orzechy nerkowca?

  1. Rekord zawartości potasu i żelaza.

  2. Orzechy nerkowca są mniej uczulające niż inne orzechy.

  3. Zawierają mniej tłuszczu niż orzeszki ziemne, migdały, orzechy włoskie i orzeszki pekan. Ale więcej węglowodanów, skrobi, naturalnych cukrów i witamin.

  4. Wyjątkowość orzechów włoskich polega na tym, że nerkowiec jest jedynym z wszystkich orzechów sklasyfikowanych jako “superżywność przeciwko rakowi”.

  5. Orzechy nerkowca są wypełnione ciepłem i energią rąk ludzkich, ponieważ każdy orzech jest ręcznie czyszczony i polerowany.

  6. Orzechy nerkowca są niezwykłe we wszystkim. Wśród wszystkich rodzajów orzechów, wygląda bardzo egzotycznie.

Jak rosną orzechy nerkowca?

Drzewo nerkowca zostało po raz pierwszy znalezione w północnej Brazylii.

Indianie nazywali nerkowca słowem acaju (acaju), tj. “żółty owoc”. Słowo to zostało następnie przekształcone najpierw przez Portugalczyków, a następnie przez Anglików. Tak powstała dziś popularna nazwa nerkowiec. Owocem tego drzewa jest jabłko nerkowca. Wyobraźmy sobie drzewo o rozpraszającej się koronie o wysokości 12 metrów, z krótkim i nieprawidłowo rozgałęzionym pniem. Owocem tego drzewa jest soczysty pęd w kształcie gruszki lub podłużny. Jest mały - od 5 do 11 cm długości, ale w jaskrawo czerwonym lub żółtym kolorze. Pod skórką owocu ukryty jest soczysty, kwaśny i lekko ściągający miąższ. A na samym końcu łodygi rozwija się sam orzech, który jest pokryty dwoma łupinami. Zewnętrzna warstwa ma kolor zielony i zawiera żywicę żrącą (fenol). Warstwa wewnętrzna jest podobna do powłoki, która przypomina komórki plastra miodu. Pod spodem znajduje się jadalny orzech nerkowca.

W zależności od wyobraźni, ludzie porównują orzech z rękawicą bokserską, ludzką nerką, przecinkiem, a nawet embrionem. Jeden orzech waży tylko 1,5 g. Ze względu na żrące żywice fenolowe i substancję królową, która powoduje poważne oparzenia i obrzęki skóry, nerkowiec jest dostępny tylko w formie oczyszczonej.

Łuski są używane do produkcji oleju, który impregnuje drewno z rozkładu i tworzy tusz do etykiet płóciennych. Smażone orzechy nerkowca są preferowane, ponieważ lepiej smakują. Surowe orzechy są bez smaku. Nerkowce dodaje się do różnych sosów, sałatek, przekąsek, ciastek i słodyczy. Jego wyśmienity słodki smak, łatwość obsługi i specjalny wygląd sprawiły, że nerkowce zamieniły się w szlachetne orzechy.

Użyteczne właściwości orzechów nerkowca

Na ograniczonej liście przydatnych cech nerkowiec zawiera najbardziej unikalne i być może nieznane właściwości. O właściwościach leczniczych mówi się tylko przelotnie, ponieważ dieta żywej żywności, w skład której wchodzą orzechy nerkowca, już sama w sobie leczy wiele chorób.

  1. Flawonoidy (naturalne antyoksydanty) wzmacniają ściany naczyń krwionośnych i odmładzają.

  2. Fosfor i magnez poprawiają funkcjonowanie mózgu.

  3. Orzechy nerkowca poprawiają wzrok, pamięć i stan skóry.

  4. Wysoka zawartość błonnika pokarmowego w orzechach oczyszcza jelita, rozrzedza krew, zapobiega miażdżycy, zawałowi serca i udarowi mózgu.

  5. Zwiększa witalność, wzmacnia ciało i ducha.

  6. Przywrócenie siły po operacjach i poważnych urazach.

  7. Orzechy nerkowca wchodzą w skład obowiązkowej diety osób chorych na raka.

  8. Korzystny wpływ na organizm, pogłębiający i wzmacniający zmysły.

  9. W domu, w Brazylii, mówi się: nerkowiec sprawia, że włosy stają się lśniące, oczy młode, zęby mocne, a pragnienia silne.

Orzechy nerkowca dla mężczyzn

Orzechy nerkowca dla kobiet

Orzechy nerkowca dla dzieci.

Wysoka zawartość witamin i zrównoważony skład składników odżywczych w orzechach nerkowca sprawiają, że produkt ten jest przydatny dla dzieci. Co więcej, orzechy nerkowca są smaczne i mają niezwykły wygląd. Oczywiście, nerkowiec przyciągnie uwagę dzieci i sprawi, że orzech stanie się ulubionym przysmakiem.

Kwestia, kiedy włączyć orzechy nerkowca do diety dziecka, powinna być rozwiązana w sposób odpowiedzialny i indywidualny w porozumieniu z lekarzem. Głównym czynnikiem ryzyka jest indywidualna nietolerancja nakrętki. Specjaliści uważają, że najbezpieczniejszy okres osiąga się w wieku 10 lat. I można rozpocząć zapoznawanie się z orzechem - wiek 3 lat. Jądro nerkowca nie jest bardzo twarde, ma delikatny smak, wzmacnia zęby i dziąsła. W tym wieku najlepiej używać nerkowca tartego w daniach mięsnych, kaszkach, sałatkach i pieczywie.

Orzechy są niezbędne dla dzieci w czasie stresu psychicznego, dla poprawy pamięci i koncentracji, dla przepływu dodatkowej energii życiowej. Nerkowiec wzmacnia kości, zwiększa odporność, normalizuje pracę jelit. Główną zasadą jest, aby nie przekraczać dopuszczalnego poziomu zużycia. Zazwyczaj ta metoda jest zalecana: ile orzechów zmieści się na małej dłoni dziecka, ile nerkowców i można jeść dziennie.

Zalety i skutki zdrowotne orzechów nerkowca

  1. Orzechy nerkowca zmniejszają ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. Regularne spożywanie orzechów nerkowca może zmniejszyć ryzyko związane z chorobami serca, wysokim cholesterolem, wysokim ciśnieniem krwi czy otyłością. Jednocześnie orzechy nerkowca mają pozytywny wpływ na postrzeganie stresu, leczenie stanów zapalnych lub aktywność naczyniowo-tętniczą, co przyczynia się do zdrowego funkcjonowania serca.

  2. Pomóc w walce z cholesterolem. Orzechy nerkowca mogą obniżać poziom “złego” cholesterolu i poprawiać poziom “dobrego” cholesterolu. Orzechy nerkowca zawierają fitosterole, które stabilizują komórki i zapobiegają wchłanianiu cholesterolu.

  3. Zapobiegają tworzeniu się kamieni w pęcherzyku żółciowym. Zastosowanie orzechów, w tym nerkowca, zmniejsza ryzyko wystąpienia kamieni pęcherzykowych. Choroba jest spowodowana nasyceniem żółci cholesterolem, który krąży w całym przewodzie pokarmowym. W przypadku problemów z wątrobą ryzyko wystąpienia kamieni pęcherzyka żółciowego jest jeszcze większe, ponieważ uwolniony cholesterol działa jak klej, z którym inne substancje (np. wapń) wiążą się z żółcią.

  4. Mają wysoką zawartość tłuszczu, ale nadal pomagają w utracie wagi. Większość orzechów nerkowca ma wysoką zawartość tłuszczu, podczas gdy orzechy nerkowca mają 46% zawartości tłuszczu. Jednocześnie są one również bogate w inne składniki odżywcze, które zawierają wiele minerałów i kwasów tłuszczowych, które przyczyniają się do utraty wagi. Badania naukowe wykazały, że osoby, które jedzą orzechy co najmniej dwa razy w tygodniu, mają znacznie mniejsze ryzyko zwiększenia masy ciała niż osoby, które w ogóle nie jedzą orzechów.

  5. 2 porcje w tygodniu mogą zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka. Regularne spożywanie orzechów, w tym orzechów nerkowca, wiąże się z mniejszym ryzykiem zachorowania na raka, zwłaszcza przewodu pokarmowego (rak wątroby i jelita grubego). Orzechy nerkowca są doskonałym źródłem antyoksydantów. Brytyjski Instytut Badań nad Rakiem zbadał wpływ orzechów (migdały, orzechy brazylijskie, nerkowce, orzechy laskowe, orzechy włoskie, pistacje, orzeszki pekan i sosnowe) na raka trzustki. Wyniki wykazały, że kobiety, które jadły dwie lub więcej porcji orzechów w tygodniu, miały znacznie mniejszą zachorowalność.

  6. Są one doskonałym źródłem witaminy K, która jest ważna dla kości. Nerkowiec zawiera wapń, magnez i potas, substancje potrzebne do utrzymania zdrowych kości, które zapobiegają demineralizacji kości. Orzechy nerkowca są również doskonałym źródłem witaminy K, a już 1/4 filiżanki nerkowca dostarcza ponad 12% zalecanej dziennej dawki tej witaminy. Witamina K wraz z wapniem wspomaga kształt kości, zapewnia wystarczającą mineralizację i chroni je przed złamaniami lub osteoporozą.

  7. Wspieranie zdrowych funkcji mózgu. Prawidłowe funkcjonowanie mózgu zależy od stabilnego spożycia zdrowych kwasów tłuszczowych z żywności. Orzechy, w tym nerkowce, należą do najbogatszych tłuszczów roślinnych w naturze. W rezultacie przyczyniają się one do rozwoju funkcji poznawczych mózgu, zdolności poznawczych mózgu i regulacji nastroju. Brak kwasów tłuszczowych jednonienasyconych (MUFA) i wielonienasyconych (PUFA) może prowadzić do zaburzeń psychicznych, lęków, depresji, dysleksji, a nawet demencji.

  8. Zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę. Orzechy nerkowca są bogatym źródłem tłuszczów jednonienasyconych (MUFA), które spowalniają uwalnianie się krwi do krwiobiegu. Właściwości przeciwcukrzycowe nerkowca są wynikiem działania hydroetanoli w postaci kwasu ankarkadzowego, który kontroluje rozprzestrzenianie się glukozy w organizmie. Odpowiednie spożycie nerkowca pomaga również zapobiegać nadciśnieniu tętniczemu (ciśnienie krwi powyżej 140/90).

  9. Chroni przed nieprzyjemnymi bólami głowy. Oprócz promowania zdrowych funkcji mózgu, orzechy nerkowca poprawiają również krążenie krwi przy jednoczesnym obniżeniu ciśnienia krwi oraz zawierają fitosterole, które skracają czas trwania bólów głowy. Hipoglikemia jest dobrze znanym wyzwalaczem migreny, a nerkowiec jest również skuteczny w kontrolowaniu bólów głowy spowodowanych nagłymi zmianami poziomu cukru we krwi.

  10. Niezbędne kwasy tłuszczowe przyczyniają się do zdrowia skóry. Obecność tłuszczu nerkowcowego utrzymuje skórę w stanie nawilżenia, a kwasy tłuszczowe chronią ją przed starzeniem się bez podrażnień. Oprócz tłuszczu, orzechy nerkowca są również doskonałym źródłem miedzi, która odgrywa ważną rolę w tworzeniu pigmentu i kolagenu, który dba również o elastyczną skórę i zdrowe włosy.

  11. Nerkowiec obniża wysokie ciśnienie krwi z powodu zawartości magnezu. Obecność magnezu w nerkowcu ma pozytywny wpływ na walkę z nadciśnieniem.

  12. Zawiera duże ilości witamin. Są one doskonałym źródłem białka, minerałów, magnezu, żelaza i cynku, a tym samym mogą zapewnić wegetarianom wystarczające spożycie wszystkich niezbędnych substancji.

  13. Utrzymuj dziąsła w zdrowiu i neutralizuj bakterie w jamie ustnej. Zastosowanie nerkowca pomaga utrzymać zdrowe dziąsła i zęby. Orzechy nerkowca mają również pozytywny wpływ na jamę ustną. Żucie ich powoduje nadmierną produkcję śliny, która neutralizuje bakterie Streptococcus w jamie ustnej. Ponadto orzechy nerkowca masują dziąsła i czyszczą inne trudno dostępne miejsca między zębami.

  14. Chroni przed zwyrodnieniem żółtej plamki. Nerkowiec zapewnia ilość substancji potrzebnych do utworzenia naturalnego filtra UV, który chroni oczy przed zwyrodnieniami żółtej plamy. Choroba dotyczy centralnej części siatkówki i powoduje zaburzenia widzenia, w niektórych przypadkach ślepotę.

Przeciwwskazania

  1. Nadwrażliwość

  2. Nadmiar zalecanej dawki. W tym przypadku może pojawić się otyłość, która pociąga za sobą wiele problemów.

Trudno jest znaleźć jakikolwiek inny produkt, który zawiera taką ilość tryptofanu aminokwasu, który tworzy serotoninę lub hormon szczęścia. Być może to właśnie ten hormon kształtuje miłość do tego delikatnego orzecha, który ma nie tylko niesamowity smak, ale także zdolność do ochrony przed wieloma chorobami.

W zamkniętym pojemniku i w chłodnym miejscu, nerkowiec może być przechowywany przez 6 miesięcy.

Sklepy oferują orzechy nerkowca w wielu formach - surowe, słone, słodzone lub kandyzowane. Zdrowe i świeże orzechy nerkowca powinny mieć jasnokremowy kolor, bez pęknięć, pleśni, plam i stęchłych zapachów. Orzechy nerkowca powinny być przechowywane w hermetycznym pojemniku w domu, w chłodnym, ciemnym miejscu, najlepiej w lodówce. Przechowywane w ten sposób orzechy nerkowca pozostają świeże przez 5-6 miesięcy.

Orzechy nerkowca są szeroko stosowane w kuchni

W surowej postaci nerkowce zawierają wiele substancji, które mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Jednocześnie, mają lepszy gust. Można je jeść rano, na przekąskę, na lunch i wieczorem. Wraz z innymi orzechami są ulubioną posypką słodkich deserów, ciast i sałatek owocowych. Wraz z migdałami i innymi suszonymi owocami są one często łączone z ryżem w kuchni indyjskiej, tajskiej i chińskiej. Istnieje kilka szybkich i zdrowych receptur nerkowca, takich jak orzechy nerkowca ze smażonym ryżem, brukselką i pomidorami.

Przepisy na orzechy nerkowca

Naturalny słodki smak masła bez cukru, soli i tłuszczów nadaje się do wielu słodkich i słonych przepisów. Jeśli nie lubisz świeżych orzechów nerkowca, możesz je posmarować na chlebie lub dodać do ulubionych napojów proteinowych. W kuchni olej nerkowcowy może być stosowany jako składnik różnych potraw gotowanych na patelni. Jednocześnie makaron nerkowcowy jest użytecznym dodatkiem do diety.