馃挦Woda - jak wp艂ywa na organizm?


woda

W艂a艣ciwo艣ci wody

Woda jest dobra na oczyszczanie organizmu

Pami臋taj膮c o szkolnym kursie biologii, przychodzi na my艣l nast臋puj膮ca informacja: “nasze cia艂o sk艂ada si臋 w 60-80% z wody”. Co to znaczy? A fakt, 偶e woda jest jej najwa偶niejsz膮 cz臋艣ci膮, jej brak prowadzi do zaburze艅 naturalnych proces贸w 偶yciowych i niewydolno艣ci poszczeg贸lnych narz膮d贸w.

Ile wody jest w organizmie?

Nie ma konkretnej liczby okre艣laj膮cej, ile wody zawiera nasz organizm. Wska藕nik ten zale偶y od wielu czynnik贸w, w tym indywidualnych. Im m艂odszy i bardziej energiczny jest nasz organizm, tym wi臋cej p艂yn贸w zawiera. Przeciwnie, wraz ze zbli偶aj膮c膮 si臋 staro艣ci膮, charakteryzuj膮c膮 si臋 aktywnymi procesami wi臋dni臋cia sk贸ry, utrat膮 wydajno艣ci niekt贸rych organ贸w, naruszeniem funkcji aktywno艣ci m贸zgu, zmniejsza si臋 jej ilo艣膰 z przyczyn naturalnych, co oczywi艣cie odbywa si臋 ze szkod膮 dla organizmu. Brak H2O mo偶na zrekompensowa膰 obserwuj膮c dzienne zu偶ycie wody pitnej, kt贸re wynosi 30-40 ml na ka偶dy kilogram wagi. Ilo艣膰 wypijanej wody mo偶e by膰 zwi臋kszona ze wzgl臋du na upa艂y 艂at膮 lub urlop w gor膮cych krajach, obecno艣膰 przezi臋bie艅, okres laktacji itd.

Jak pi膰 wod臋?

Mo偶esz przyzwyczai膰 si臋 do tego trybu w ci膮gu tygodnia, wtedy nie zawahasz si臋 wypi膰 tyle wody, ile potrzebujesz. I pami臋taj - dodatkowa szklanka wody nie zaszkodzi, ale znacznie zmniejszy ryzyko rozwoju wielu chor贸b.

Do czego prowadzi brak wody?

Korzy艣膰 i szkoda wody dla oczyszczenia organizmu

Jedyne co musisz zrobi膰, to pi膰 szklank臋 czystej wody raz na godzin臋 lub dwie. I wielu problem贸w zdrowotnych mo偶na unikn膮膰! Przestrzeganie zasad picia - gwarancja dobrego zdrowia i doskona艂a profilaktyka wielu chor贸b.

O korzy艣ciach p艂yn膮cych z czystej wody dla naszego organizmu:

Pi膰 wod臋 filtrowan膮 czy zwyk艂膮 ?

Z wyprzedzeniem zadbaj o sw贸j poranny p艂yn i wrzu膰 do szklanki plasterek cytryny lub limonki. Picie na pusty 偶o艂膮dek naparu witaminowego doda Ci energii na ca艂y dzie艅! Tylko nie zapomnij o oczyszczaniu wody. Woda, kt贸r膮 wielu z nas przyzwyczai艂o si臋 pi膰, nie nadaje si臋 do picia. Woda przegotowana mo偶e by膰 u偶yta w jednym przypadku, je艣li w pobli偶u nie ma innych 藕r贸de艂, taka woda jest pozbawiona sk艂adnik贸w od偶ywczych i tlenu, wi臋c efekt jej u偶ycia b臋dzie minimalny. We wszystkich innych przypadkach pierwsze艅stwo powinna mie膰 woda filtrowana, a korzy艣ci p艂yn膮ce z zastosowania r贸偶nych filtr贸w domowych pozwalaj膮 na jej szybkie wykonanie bez du偶ych koszt贸w finansowych.

Sk膮d wiesz, 偶e nasz organizm jest odwodniony

Jak zauwa偶yli艣my, organizm aktywnie sygnalizuje potrzeb臋 uzupe艂nienia bilansu wodnego. Jak rozpoznajesz jego sygna艂y? Istniej膮 bardzo wyra藕ne oznaki odwodnienia, kt贸re musz膮 by膰 ostro偶nie traktowane.

14 g艂贸wnych powod贸w, dla kt贸rych warto pi膰 wod臋.

W ustach jest sucho

Wiele os贸b nie zwraca uwagi na sucho艣膰 w ustach, a je艣li zauwa偶aj膮 dyskomfort, pij膮 ch艂odn膮, s艂odk膮 sod臋 lub fili偶ank臋 kawy. Ale te napoje nie mog膮 zast膮pi膰 wody pitnej. Wr臋cz przeciwnie, s艂odka woda i kawa przyczyniaj膮 si臋 do dalszego odwodnienia organizmu. Tylko woda pitna mo偶e wch艂on膮膰 zapalne kom贸rki b艂ony 艣luzowej i wyeliminowa膰 nieprzyjemn膮 sucho艣膰 w ustach.

Sucha sk贸ra.

Sk贸ra, jako najwi臋kszy organ pod wzgl臋dem wielko艣ci, potrzebuje sta艂ego nawil偶enia. Wiele kobiet uczciwego seksu u偶ywa krem贸w nawil偶aj膮cych, ale najcz臋艣ciej trzeba po prostu pi膰 wod臋 regularnie. Sucha sk贸ra jest pierwszym sygna艂em, 偶e r贸wnowaga wodna nie dzia艂a prawid艂owo. Zacznij u偶ywa膰 wi臋cej wody, aby usun膮膰 z艂uszczanie si臋 sk贸ry.

Cz臋sto pojawia si臋 uczucie pragnienia.

Ci膮gle wyst臋puj膮ce pragnienie jest oznak膮 powa偶nego braku p艂yn贸w w organizmie. Przyk艂adem zaostrzenia tego uczucia jest stan kaca. Alkohol sprzyja powa偶nemu odwodnieniu. Picie du偶ej ilo艣ci wody nast臋pnego dnia rano po weso艂ym wieczorze b臋dzie bardzo korzystne dla organizmu.

Suche oczy.

Zaburzona r贸wnowaga wodna prowadzi do wysuszenia i zaczerwienienia oczu. Tutaj znowu uderzaj膮cym przyk艂adem jest stan kaca, w kt贸rym p臋kaj膮 kapilary i pojawiaj膮 si臋 suche b艂ony 艣luzowe. Brak normalnego nawil偶ania oczu jest szczeg贸lnie zauwa偶alny u os贸b nosz膮c膮 soczewki.

Podczas ruchu wyst臋puj膮 b贸le w stawach.

Stawy s膮 jednymi z pierwszych, kt贸re cierpi膮 z powodu braku wody. Ciecz, kt贸ra znajduje si臋 wewn膮trz z艂膮czy zawiera du偶o wody. Odwodnienie organizmu prowadzi do suchego tarcia tkanek kostnych, co wywo艂uje b贸l podczas wysi艂ku fizycznego.

Szybka redukcja masy mi臋艣niowej.

Masa mi臋艣niowa potrzebuje r贸wnie偶 wody. Przy silnym odwodnieniu mi臋艣nie kurcz膮 si臋 tak bardzo, 偶e staj膮 si臋 widoczne nawet przy badaniu zewn臋trznym. Zalet膮 wody w tym przypadku jest to, 偶e przy prawid艂owym jej zastosowaniu zbuduje ona mas臋 mi臋艣niow膮. Aby to zrobi膰, nale偶y pi膰 wod臋 przed, po i w trakcie treningu.

Uczucie s艂abo艣ci po chorobie utrzymuje si臋 przez d艂ugi czas.

Zalet膮 picia du偶ej ilo艣ci wody jest to, 偶e pomaga wyeliminowa膰 toksyny. Cia艂o mo偶e by膰 reprezentowane jako maszyna, kt贸ra filtruje u偶yteczne pierwiastki 艣ladowe i usuwa szkodliwe substancje. Aby ten system dzia艂a艂 prawid艂owo, stale potrzebuje paliwa, jakim jest woda.

Ci膮g艂e uczucie senno艣ci i zm臋czenia.

Jak wspomniano powy偶ej, po odwodnieniu organizm pobiera wod臋 z kom贸rek. Brak p艂ynu od偶ywczego w kom贸rkach krwi prowadzi do zmniejszenia ilo艣ci tlenu, co powoduje sta艂膮 senno艣膰 i zm臋czenie.

Trudno艣ci z trawieniem.

Woda jest niezb臋dna do prawid艂owego funkcjonowania uk艂adu pokarmowego. Ze wzgl臋du na jego niedob贸r, st臋偶enie soku 偶o艂膮dkowego mo偶e wzrosn膮膰, powoduj膮c choroby 偶o艂膮dka.

Cz臋ste zaparcia.

Zauwa偶yli艣my ju偶 korzy艣ci, jakie woda ma dla uk艂adu pokarmowego. Ale jest to r贸wnie偶 niezb臋dne do dalszego trawienia produkt贸w trawiennych. Jest to odwodnienie, kt贸remu najcz臋艣ciej towarzysz膮 zaburzenia uk艂adu pokarmowego i zaparcia.

Rzadkie oddawanie moczu.

Oznak膮 odwodnienia mo偶e by膰 fakt, 偶e dana osoba idzie do toalety mniej ni偶 4-7 razy w ci膮gu dnia. Brak wody w organizmie cz臋sto prowadzi do chor贸b uk艂adu moczowo-p艂ciowego.

Oznaki starzenia si臋 pojawiaj膮 si臋 przedwcze艣nie.

Wraz z wiekiem w organizmie cz艂owieka zachodz膮 naturalne procesy, kt贸rym towarzyszy spadek ca艂kowitej ilo艣ci wody. Jednocze艣nie jest odwrotnie - wraz ze spadkiem zu偶ycia p艂yn贸w nasilaj膮 si臋 procesy starzenia. Korzy艣ci膮 p艂yn膮c膮 z regularnego spo偶ywania odpowiedniej ilo艣ci wody jest zmniejszenie ryzyka przedwczesnego starzenia si臋.

Dlaczego warto pi膰 wod臋 w porannych godzinach ?

  1. Woda pitna w godzinach porannych (bezpo艣rednio po przebudzeniu) b臋dzie najbardziej korzystna dla Twojego organizmu.

  2. Po o艣miu (lub wi臋cej) godzinach snu, Twoje cia艂o b臋dzie lekko odwodnione. Ponadto, wa偶ne jest, aby pi膰 wod臋 po wypiciu kawy i innych produkt贸w odwadniaj膮cych lub napoj贸w. Doros艂y cz艂owiek powinien spo偶ywa膰 艣rednio oko艂o 2 litr贸w wody dziennie.

  3. Specjalne programy i aplikacje dla smartfon贸w, kt贸re rejestruj膮 ilo艣膰 zu偶ywanej cieczy w ci膮gu dnia, mog膮 by膰 przydatne do utrzymania r贸wnowagi wodnej.

  4. Aby zrozumie膰 korzy艣ci p艂yn膮ce z zastosowania wody roztopowej dla organizmu ludzkiego, nale偶y bardziej szczeg贸艂owo rozwa偶y膰 jej w艂a艣ciwo艣ci. Jest on produkowany poprzez topienie lodu, kt贸ry jest wytwarzany z wody pitnej.

  5. Struktura wody zmienia si臋 znacz膮co podczas przechodzenia do stanu sta艂ego.

Korzy艣ci p艂yn膮ce z wody uzyskanej z topnienia lodu

Szkoda wody roztopowej dla naszego organizmu

Nieprzestrzeganie zasad stosowania i przygotowania wody z topniej膮cego lodu mo偶e spowodowa膰 szkody dla naszego organizmu. Oto kilka przyk艂ad贸w 艂amania tych zasad: