Orzechy w diecie – odmiany i właściwości zdrowotne


orzechy

Orzechy w diecie – odmiany i właściwości zdrowotne

Najlepsze orzechy na utratę wagi

Aby stracić dodatkowe kilogramy, trzeba się bardzo ograniczyć w diecie, ale nie oznacza to, że trzeba jeść tylko zielone warzywa. Wiele produktów spożywczych, oraz orzechów które są uważane za wysokokaloryczne ale są bardzo dobre do spalania tłuszczu.

Orzechy: korzyści i skład chemiczny

Orzechy zawierają dużo białka, tłuszczów, zdrowych mikroelementów i witamin. Wszystko to jest potrzebne do normalnej aktywności życiowej i funkcjonowania organizmu. Nie zapominaj też, że orzechy zawierają dużo kalorii. Dlatego często pojawia się pytanie, jakie orzechy mogą być spożywane podczas odchudzania i w jakiej ilości.

Trzeba wiedzieć, że orzechy są różnych odmian, wszystkie mają określoną wartość odżywczą i ilość kalorii. Na przykład, niektóre orzechy trzeba jeść ostrożnie.

Użyteczne właściwości orzechów do odchudzania wynikają z obecności fosforu, włókna, fluoru i polifenoli. Okresowe odżywianie się jest zapobieganiem wielu chorobom.

Nakrętki odchudzające mają następującą wartość dodaną:

Jakie bogactwa zawierają orzechy?

Niezależnie od rodzaju orzechy zawierają różne proporcje następujących witamin oraz składników mineralnych:

Orzechy: przeciwwskazania

Rozważając na przykład, czy można jeść orzechy włoskie podczas odchudzania, należy przypomnieć, że orzechy są uważane za jeden z najbardziej niebezpiecznych produktów alergicznych. Orzechy ziemne, nerkowce, orzechy laskowe i gałka muszkatołowa są również niebezpieczne. Często są one przyczyną obrzęków i śmierci.

Na tej liście znajduje się również wiele innych patologii:

Jeśli zignorujesz wszystkie przeciwwskazania i dzienne spożycie orzechów, możesz poważnie zaszkodzić organizmowi.

Zastosowanie orzechów w diecie

Nie wszystkie orzechy są tak samo użyteczne. Jakie orzechy można jeść przy odchudzaniu.

Orzechy włoskie

Równocześnie z płatkami owsianymi odchudzanie grubych orzechów włoskich jest jednym z głównych asystentów mózgu, ale ma ono pozytywny wpływ nie tylko na pracę umysłową. Jest to profilaktyka nowotworowa, zawiera również witaminę D, pomaga wzmocnić naczynia tętnicze i utrzymać prawidłowe ilości cholesterolu.

Lekarze, zastanawiając się, czy można jeść orzechy podczas odchudzania, zwracają uwagę na ich następującą cechę:

Należy wziąć pod uwagę, że erozyjne wrzody jelitowe, zwiększona kwasowość soku żołądkowego, szybkie krzepnięcie krwi i zapalenie trzustki uniemożliwiają spożycie tego orzecha.

Migdały

Dietetycy mówią, że jeśli jakiekolwiek orzechy na diecie odchudzającej mogą pomóc w utracie nadwagi, to są to migdały. Ma minimalny indeks glikemiczny wynoszący 14 jednostek. Migdały są przydatne ze względu na sterole roślinne, które obniżają poziom glukozy i “złego” cholesterolu, dzięki czemu stanowią dobrą profilaktykę cukrzycy. Również zawarta w argininie jest potrzebna do zapobiegania zakrzepicy i wzmacniania tętnic krwi.

Ponadto, w 25-35 g orzechów to około 75% dziennej dawki witaminy D. Migdał zawiera białka, węglowodany, omega-3, fluor, potas i jod.

W 100 g owoców 619 kcal, z czego około 12 g węglowodanów, 17 g białka, 52 g tłuszczu.

Orzechy ziemne

Orzech zawiera dużo fluoru, sodu, magnezu, jodu, siarki, miedzi. Nie ma cholesterolu, a badania naukowe dowiodły, że orzeszki ziemne mają dużą ilość antyoksydantów.

Te orzechy odchudzające nie są tak kaloryczne jak migdaly- 549 kcal na 100 g produktu. Ale jest tu więcej białka - 27,1 g, węglowodanów - 10,1 g, tłuszczów - 44,8 g.

Owoce zawierają wiele użytecznych elementów i witamin. Służy do wyrobu pasty orzechowej i masła orzechowego.

Orzeszki ziemne należy koniecznie włączyć do codziennego menu, ponieważ są one doskonale przyswajalne. Poprawia wzrok i pamięć, ma drobne właściwości żółciopędne, jest profilaktyką przeciwrakową. Należy pamiętać o alergenności orzeszków ziemnych, łupina jest najbardziej niebezpieczna.

Orzechy laskowe

Orzech zawiera około 25 niezbędnych aminokwasów i ponad 75% potrzebnych tłuszczów. Wartość kaloryczna orzechów laskowych wynosi 650 kcal. Jest również bogaty w białko - 16 g, węglowodany - 8,5 g, tłuszcze - 60,9 g.

Zawiera wiele użytecznych pierwiastków: jod, sód, fluor, kobalt. Orzechy te są przydatne dla osób z miażdżycą przy diecie odchudzającej. W orzechach laskowych jest więcej żelaza i fosforu niż w jakiejkolwiek innej żywności.

Orzechy sosnowe

Badania medyczne wykazały, że orzechy te pomagają kontrolować apetyt. Substancje czynne w tym produkcie aktywują syntezę hormonów, które łagodzą uczucie głodu. Orzeszki sosnowe są również przydatne dla układu sercowo-naczyniowego i naczyń krwionośnych.

W 100 g owoców 615 kcal, z czego prawie 75 g tłuszczu.

Orzechy nerkowca

Orzechy nerkowca nie są zbyt dobre do odchudzania. Zaleca się, aby jeść je rzadko i tylko jako część różnych potraw.

Wartość kaloryczna - 644 kcal, węglowodany - 12 g, tłuszcze - 55 g, białka - 22 g. Natomiast indeks glikemiczny - 28 jednostek. Kompozycja zawiera witaminy, fluor, potas, siarkę, jod. Nerkowiec przywraca zawartość cholesterolu w organizmie, poprawia układ odpornościowy i metabolizm. Zazwyczaj jest zalecany dla wszystkich osób z miażdżycą. Orzech może działać jako naturalny środek antybakteryjny i antyseptyczny.

Orzechy pistacjowe

Kiszki utrzymują witalność i dostarczają dodatkowej energii. Często wykorzystywane są w patologii nerek i układu sercowo-naczyniowego. Są to bardzo przydatne orzechy do odchudzania, w 50 szt. to 155-165 kcal.

Ile orzechów dziennie można jeść?

Orzechy są świetne jako przekąska, zwłaszcza na początku dnia. Na odchudzanie można zjeść 27-35 g dziennie. Należy je jednak uwzględnić w całkowitym dziennym poborze kalorii, dodatkowo dają one 165-220 kcal.

Ile orzechów można zjeść dziennie podczas odchudzania:

W większości diet początkowo zabrania się jedzenia orzechów, ale po ustabilizowaniu się można już je jeść, ważne jest, aby nie przesadzać z tym. Ponadto nerkowce, orzechy ziemne i migdały nie zwiększają masy ciała, a orzechy ziemne pomagają w dodatkowym zużyciu energii i usprawniają procesy metaboliczne.

Decydując się na wybór orzechów do spożycia, należy pamiętać, że wystarczy zjeść tylko produkt naturalny. Posypki, przyprawy i miód są wykluczone. Są to aktywne węglowodany, które zwiększają indeks glikemiczny, co powoduje odkładanie się tłuszczu i znacznie zwiększa głód. Sól ma zdolność opóźniania wody w organizmie, dzięki czemu gromadzi dużo płynu międzykomórkowego, powstają obrzęki.

Ale orzechy mogą być dodawane do różnych potraw, zwiększa to ich właściwości odżywcze, ale jednocześnie nie wpływa na kaloryczność.

Dieta może być smaczna, a jednocześnie korzystna dla zdrowia. Orzechy są dobrym rozwiązaniem dla urozmaicenia diety i zwiększenia jej wartości odżywczej. Nie wierzcie we wszelkiego rodzaju dalekosiężne mity, które trzeba wyłączyć z dziennego menu. Tylko niekontrolowana konsumpcja jest niebezpieczna. Przy zachowaniu prawidłowej dawki dziennej, mogą one przynieść jedynie duże korzyści.

Zalety orzechów

  1. Orzechy są bogate w cenne białka. Jest to szczególnie ważne dla wegetarian i tych, którzy stosują słabo zbilansowaną dietę. Wystarczy mieć świadomość, że aby być w pełni zaopatrzonym w białko orzechowe, w ciągu dnia trzeba jeść wiele różnych orzechów.

  2. Poprawiają twoje zdrowie. Witaminy z orzecha i pierwiastki śladowe mają korzystny wpływ na naczynia krwionośne, poprawiają funkcjonowanie mózgu, łagodzą zmęczenie, przywracają siłę i wigor, pomagają żołądkowi i jelitom, zwiększają odporność.

  3. Zmniejsza poziom cholesterolu we krwi. Ze względu na obecność w orzechach cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, omega-6, omega-9.

  4. Poprawia życie seksualne. Orzechy włoskie i sosnowe od dawna nazywane są “ziarnami miłosnymi”. Zawierają one witaminy z grupy B, które mają pozytywny wpływ na układ nerwowy, a witamina E stymuluje aktywność mięśni i pracę gruczołów.

  5. Są oczyszczone. Orzechy zawierają błonnik, który jest najbardziej niezawodnym “środkiem oczyszczającym” jelita.

Wady orzechów

  1. Jest przede wszystkim wysokokaloryczny i podstępnie urzekający smak. To równie kuszące, jak zjedzenie ich więcej. Frustrujące jest również zbyt szerokie stosowanie orzechów: wszędzie tam, gdzie są one dodawane! Obliczenie wartości energetycznej naczynia na orzechy nie jest łatwym zadaniem, ponieważ ważna jest jego różnorodność, dojrzałość, suchość i twardość.

  2. Tymczasem nadmiar orzechów jest obarczony szkodliwymi konsekwencjami dla postaci, zwłaszcza w siedzącym trybie życia.

  3. Ponadto, orzechy powodują alergie i to bardzo poważne.

Jak wybrać odpowiednie orzechy?

Orzechy sprzedawane są w postaci surowej, smażonej, a także w łupinach, różnych posypkach i soli. Przy wyborze orzechów w posypce należy zachować szczególną ostrożność, gdyż przy spożywaniu ich w potrawie łatwo przekroczyć normę cukru i soli.

Najbardziej użyteczne orzechy bez dodatków i w łupinach, ale w tym przypadku trudno jest ocenić ich jakość.

Podany okres trwałości powinna być nie dłuższy niż sześć miesięcy, jeśli podany jest dłuższy okres trwałości, lepiej nie kupować tego produktu.

Dziwne - jest wielu producentów, są to najwyższej jakości orzechy włoskie z Francji, sosnowe - z Rosji i orzechy ziemne z Chin. Pistacje są uprawiane w dużych ilościach przez kraje arabskie, a nerkowca przez kraje Bliskiego Wschodu.

Obrane orzechy przechowywane są w hermetycznych pojemnikach w temperaturze pokojowej oraz w łupinach w workach płóciennych.

Dania i potrawy z orzechami

Pesto z natki pietruszki

Skladniki:

Jak zrobić?

Wszystkie składniki, oprócz oliwy i soku, miksuję w blenderze przez kilka sekund.

Dodaję oliwę i sok i miksuję nadal, do uzyskania pożądanej konsystencji.

Od razu podaję lub przechowuję w przykrytym słoiczku w lodówce, do 7 dni.

Jabłka z orzechowym karmelem

Składniki dla 4 osób:

Wykonanie:

Jabłka obrać, pokroić w ćwiartki i usunąć gniazda nasienne. W dużym rondlu rozpuścić trochę masła, włożyć jabłka i często odwracając, przesmażyć na małym ogniu. Oprószyć cukrem i ułożyć na przygotowanych talerzach. Przesmażyć orzechy na patelni bez tłuszczu, posypać cukrem i skarmelizować na złoty kolor.

Ostrożnie dolać 150 ml wody i dobrze wymieszać. Dodać rodzynki i gotując jeszcze przez chwilę, zredukować sos karmelowy, aż zrobi się gęsty. Karmelowe orzechy ułożyć między cząstkami jabłek i podawać. Deser można serwować na ciepło i na zimno.