Dieta 1200 kcal - na czym polega?


Dieta 1200 kcal

Dieta 1200 kcal

Dieta 1200 kcal jest jedną z często wybieranych opcji kalorycznych diet cateringowych oraz podejmowana do stosowania samodzielnie. Często bez zastanowienia wybieramy diety niskoenergetyczne w nadziei, że szybko pomogą pozbyć się nadmiernych kilogramów oraz pozwolą wyszczuplić sylwetkę. Czy rzeczywiście dieta 1200 kcal efekty daje spektakularne? Czy jest zdrowa i warta podjęcia wysiłku stosowania się do jej zasad?

Na czym polega dieta 1200 kcal?

Aby zrozumieć, o czym mówimy, zastanówmy się, co możemy jeść i z czego powinniśmy zrezygnować.

Oczywiście zabronione jest spożywanie takich pokarmów jak:

Dieta 1200-kaloryczna zmniejsza ilość szybkich węglowodanów, w skład której wchodzą wszystkie rodzaje słodyczy zawierających cukier. Węglowodany, które mają wysoki indeks glikemiczny, należy odrzucić.

Warto również zmniejszyć 2-3 razy ilość produktów z wolnymi węglowodanami:

Jak stworzyć niedobór kalorii?

W rzeczywistości, dieta 1200 kcal jest niczym więcej jak dietą niskowęglowodanową i niskokaloryczną.

Co jest zalecane:

Dieta 1200 kcal

Około 1200 kalorii menu dietetyczne składa się z dań białkowych w połączeniu z warzywami, małymi ilościami owoców, beztłuszczowymi produktami mlecznymi, sałatkami liściastymi i zieleniną.

Co możesz dodać do codziennego menu:

Aby zaspokoić zapotrzebowanie organizmu na tłuszcze, należy jeść potrawy z tłustych odmian ryb. Na przykład, łosoś, śledź, które są bogate w naturalne antyoksydanty - Omega-3 i Omega-6. Tłuszcze nasycone nie tylko są niezbędne do utrzymania zdrowej i młodej skóry, ale także zapobiegają zagrożeniu chorobami układu krążenia. Dzienna dieta powinna zawierać co najmniej 9-10 gramów takich tłuszczów lub około 7% dziennych kalorii.

Aby zaspokoić zapotrzebowanie na węglowodany, można zjeść kilka owoców dziennie, 100-150 g kaszki pełnoziarnistej lub 50-70 g chleba razowego.

Zapotrzebowanie organizmu na białko powinno być zaspokajane przez surowe lub duszone warzywa, sałatki.

Jak wybrać menu na 1200 kcal

Aby nauczyć się tworzyć własne, 1200-kaloryczne menu, należy zrozumieć podstawowe zasady zdrowej diety oraz zasady zbilansowanej diety.

Powinieneś od razu wiedzieć:

  1. Aby sporządzić właściwe menu, należy policzyć ilość kalorii

  2. Nie zapomnij poszukać zrównoważonego menu, unikając stosowania wyłącznie białek lub głównie węglowodanów.

Optymalną proporcją jest:

Warto pamiętać że:

Nie należy zapominać o tym że :

Jak obliczyć BTW

Ilość białek, tłuszczów i węglowodanów

Wzory obliczeniowe zostały przedstawione poniżej:

Uwaga: Białka powinny występować w następującym stosunku: 1/3 białek roślinnych; 2/3 białek zwierzęcych.

Tak więc, jeśli osoba waży 60 kg, powinna spożywać co najmniej:

Informacje o tym, jak prawidłowo rozdzielić BTW pomiędzy 5 posiłków:

  1. Śniadanie (200-250 g.) - węglowodany złożone (kaszka, owoce);

  2. Drugie śniadanie (100-150 g.) - węglowodany;

  3. Lunch (250-300 g.) - białko, warzywa, węglowodany złożone (owoce);

  4. Przekąska (100-150 g.) - białko lub warzywa;

  5. Kolacja (150-200 g.) - białko, zielone warzywa.

Dieta 1200 kcal jadłospis

Poniżej znajduje się przybliżone menu dietetyczne.

Poniedziałek

Całość: 1236 kcal.

Wtorek

Całość: 1208 kcal.

Środa

W ciągu dnia: 1189 kcal.

Czwartek

W ciągu dnia: 1198 kcal.

Piątek

W ciągu dnia: 1223 kcal.

Sobota

W ciągu dnia: 1216 kcal.

Niedziela

W jeden dzień: 1229 kcal.

Indyjska wersja diety 1200 kalorii

W Indii mają swój własny system menu dietetycznego na 1200 kcal. To nie jest zwykłe menu, z obiadem, kolacją i śniadaniem.

Tak wygląda całodzienna piramida jedzenia:

Ponadto, dieta 1200-kaloryczna zawiera indyjskie Lassie, niskotłuszczową maślankę owocową. Dopuszczalne jest zastąpienie kefiru mlekiem.

Ile posiłków trzeba jeść? Zależy to od twojej początkowej wagi i nawyków żywieniowych. Jeśli jesteś przyzwyczajony do dużych porcji jedzenia, Twoja waga przekracza 100 kg, oczywiście nie możesz drastycznie ograniczyć swojej codziennej diety do minimum.

Indyjska wersja diety:

Razem za dzień:

6 kromek chleba płaskiego lub ziarnistego;

5 porcji warzyw;

4 porcje owoców;

3 porcje dania proteinowego.

Przepis na napój Lassie

Najprostszym sposobem jego przygotowania jest użycie jogurtu (dahi) z czystą wodą, solą i przyprawami (najczęściej z nasionami kminku). Napój jest niskokaloryczny i dobrze smakuje, coś jak płynny kefir z solą.

Innym wariantem przygotowania jest jogurt zmieszany z owocami, np. truskawkami, bananami, mango, cytryną. Po pierwsze, owoce lub jagody są rozdrabniane w mikserze, czasami z dodatkiem miodu lub cukru. Ale dla diety lepiej jest ograniczyć słodycze. Potem wlewają dahia i dodają lód.

Dieta proteinowa 1200

Inną odmianą tej diety jest dieta białkowa o zawartości 1200 kalorii. Jego istotą jest to, że węglowodany powinny być zminimalizowane z diety w jak największym stopniu. Musisz zrezygnować z owoców, słodkich potraw, chleba, cukru. Dozwolone są tylko potrawy białkowe:

Możesz schudnąć jeszcze szybciej niż na zwykłej diecie 1200 kalorii, ale:

  1. wariant białkowy jest o wiele bardziej skomplikowany;

  2. możesz mieć zaparcia;

  3. z powodu braku węglowodanów, organizm spowalnia metabolizm;

  4. kilogramy wracają szybciej (efekt jojo);

  5. ten wariant diety może być stosowany w skrajnych przypadkach

Zalety diety 1200 kcal

Wady diety 1200 kcal

Porady dietetyczne

Oto kilka bardziej przydatnych wskazówek dla tych, którzy zdecydują się spróbować diety 1200 kalorii:

  1. Na śniadanie: w tym kaszki (gryka, owsianka, proso) i inne pokarmy z węglowodanami, to pomoże Ci dostarczyć energię i ciało nie spowolni metabolizmu;

  2. Podczas lunchu, jedz gorące zupy, aby poprawić trawienie;

  3. Jeśli jesteś głodny, a czas nie jest odpowiedni, weź szklankę czystej wody

  4. Na obiad, który powinien być najpóźniej do godziny 18-19, spożywać dania białkowe: ryby, jajka, mięso, owoce morza, łącząc je z sałatkami liściowymi i innymi zielonymi warzywami (kapusta, cukinia, ogórki, groch, brokuły, cukinia, szparagi, zielona fasola, itp.)

  5. Jako przekąskę: można się napić kefiru, zjeść tartej marchewki, jabłko, pomarańcz,

  6. Pić więcej płynów, takich jak schłodzona herbata lub buliony ziołowe, czystą wodę, buliony z owoców dzikiej róży.