Alkohol a dieta. Jaki alkohol przy odchudzaniu?


alkohol a dieta

Alkohol a dieta

Jak wszystkie produkty, które trafiają do naszego organizmu, również napoje alkoholowe zawierają pewną ilość kalorii. Z tego powodu osoby, które chcą schudnąć zastanawiają się, jaki rodzaj alkoholu mogą pić na diecie, aby napój nie był zbyt kaloryczny dla ich organizmu. W niewielkich ilościach, możliwe i czasami konieczne jest włączenie do diety, na przykład wina, na którym zbudowane są niektóre diety.

Korzystne właściwości alkoholu

Jaki alkohol można pić na diecie? Wiodącą pozycję zajmują wina, zwłaszcza wytrawne i półwytrawne. Nasycają organizm mikroelementami, mają pozytywny wpływ na krążenie krwi, obniżają poziom cholesterolu. Ponadto, zawierają one niewielką ilość kalorii, ale wiele użytecznych substancji. Miłośnicy piwa również nie muszą całkowicie pozbawiać się ulubionego napoju. Chmiel, który tam jest, uspokaja, łagodzi stres i pomaga lepiej spać w nocy.

Silniejsze rodzaje alkoholu mają również korzystne właściwości, zwłaszcza jeśli chodzi o różne balsamy. Trochę koniaku lub whiskey pomoże rozweselić się po ciężkim dniu, aktywować mózg, służyć jako profilaktyka przeziębień, ale należy pamiętać, że te napoje są bardziej kaloryczne niż poprzednie.

Jaki alkohol przy odchudzaniu?

Na pytanie, jaki rodzaj alkoholu można pić na diecie, wszystko zależy od tego, ile kalorii zawiera i ile zamierzasz wypić. W małych ilościach, nie ma prawie żadnej szkody. Niewielkie ilości obejmują 1 szklankę wina lub piwa, 50 gramów koniaku lub whiskey. W tym przypadku pożądane jest, aby alkohol w przypadku utraty wagi wnikał do organizmu powoli, to znaczy, aby wypić odmierzoną porcję wina w ciągu półtorej godziny.

Wino na diecie

Jednym z najbardziej użytecznych napojów alkoholowych jest wino, szczególnie wytrawne. Ma ono wiele pozytywnych cech i przynosi wiele korzyści, gdy jest spożywany w rozsądnych ilościach. Wino wytrawne wyszczuplające, czerwone lub białe, nasyca organizm minimalną ilością kalorii (w zależności od odmiany winogron), które dodatkowo łatwo się rozkładają. Oba rodzaje napojów mają przyspieszający wpływ na rozkład tłuszczów. Wśród innych zalet wina wytrawne są zdolne do zachowania młodości skóry dzięki zawartości polifenoli.

Szampan na diecie

Szampan jest rodzajem wina, więc może być spożywany podczas diety. Więc każdy, kto martwi się o dodatkowe kalorie, powinien wybrać wytrawną wersję tego napoju. Nie zawiera więcej niż 3 gramy cukru na litr, lub nie zawiera wcale cukru. Sto gramów zawiera 50 kilokalorii, więc jedna lampka przy stole wcale nie złamie Twojej diety.

Piwo na diecie

Lekkie piwo i odchudzanie są całkiem kompatybilne. 1-2 szklanki piwa nie przyniesie ci zbyt wielu kalorii. Zwróć uwagę na procent alkoholu. Nie powinien on przekraczać 5%. Należy unikać ciemniejszych i mocniejszych piw.

Jaki alkohol ma najmniej kalorii?

Przy wyborze napojów alkoholowych, które mogą być spożywane z mniejszą szkodliwością, należy wziąć pod uwagę, ile zawierają alkoholu i cukru. Są różne kalorii dla każdego rodzaju alkoholu, ale im więcej mają procentu i cukru, tym więcej kalorii dostajesz. 1 gram alkoholu zawiera 7 kcal, a 1 gram cukru 4 kcal. Jeśli koniak jest wielokrotnie silniejszy od wina, to kalorie w 100 gramach są znacznie wyższe . Co jest mniej kaloryczne? To bezcukrowe wina wytrawne.

Tabela kalorii: alkohol

Ilość kalorii w każdym napoju można zredukować poprzez jego rozcieńczenie, zmniejszając w ten sposób stopień. Zaleca się rozcieńczanie wina wodą w stosunku 1:1. Dla whisky z colą lub sodą stosunek wynosi 1:2. Nie należy spożywać jednocześnie więcej niż 350 ml wytrawnego wina, 1000 ml piwa lub 120 ml koniaku. Jeśli zdecydujesz się rozpieszczać się porcją alkoholu, tabela z kaloriami pomoże Ci nie przesadzić z kaloriami i nie zaszkodzi Twojej figurze:

AlkoholKcal 100 ml
Brandy/Koniak 40ml112 kcal
Gin 40ml110 kcal
Likier kawowy 40 ml170 kcal
Ouzo (anyżówka) 40 ml136 kcal
Rum 40 ml150 kcal
Sherry (wytrawna) 50 ml50 kcal
Whisky szkocka 40 ml100 kcal
Wino białe (słodkie) 120 ml120 kcal
Wino białe (wytrawne) 120 ml75 kcal
Wino czerwone (słodkie) 120 ml150 kcal
Wino czerwone (wytrawne) 120 ml50 kcal
Wino grzane 120 ml95 kcal
Wino musujące/szampan (wytrawne) 100 ml75 kcal
Wódka 40 ml110 kcal
Piwo jasne 500 ml150 kcal

Dieta alkoholowa

Istotą diety, która wymaga alkoholu jest to, że spożywasz alkohol, który rozkłada tłuszcze. Jedynym napojem odnotowanym dla tej właściwości jest wytrawne wino, ale istnieją inne odmiany podobnych diet z whisky, martini i innych napojów. Wszystkie wyglądają podobnie w menu. Szkodliwe produkty spożywcze (smażone, mąka, tłuszcz) powinny być wyłączone z diety, należy pić dużo wody, a alkohol powinien być spożywany dopiero po posiłkach.

Odchudzanie tego typu powinno trwać nie dłużej 3 dni

Pierwszy dzień:

  1. Śniadanie - 200 ml koktajlu winnego, sok pomarańczowy, 1 gotowane jajko i sałatka warzywna

  2. Zapiekanka z suszonymi śliwkami

  3. Obiad - 300 ml wina z sokiem grejpfrutowym i limonkowym, gotowaną rybą z ryżem i warzywami

  4. Kolacja - 200 ml wina z wodą mineralną i kilkoma kawałkami lodu

Drugi dzien:

  1. Śniadanie - Koktajl z czerwonego wina, sok wiśniowy i cytrynowy, chleb razowy, zielona herbata bez cukru.

  2. Obiad - Ryż z warzywami

  3. Koktajl alkoholowy przygotowany z tych samych składników, co lunch pierwszego dnia, duszone warzywa i mięso indyka.

  4. Kolacja - Kieliszek wina z wodą mineralną

Trzeci dzień:

  1. Śniadanie - Kieliszek czerwonego wina, tosty zbożowe, chudy ser.

  2. 2 zielone jabłka

  3. Obiad - 300 ml wina, tosty zbożowe

  4. 1 duże zielone jabłko

  5. Kolacja - Kieliszek czerwonego wytrawnego wina, tost z chudym serem.

Podstawy diety:

Jak wybrać wino?

Alkohol a dieta: czy picie przeszkadza w odchudzaniu?

Alkohol rozpuszcza korę mózgową i pozbawia nas samokontroli. W tym momencie ciało podrażnione pustymi kaloriami alkoholowymi zaczyna rozpoznawać oszustwo i dręczy nas intensywnym poczuciem głodu.

Istnieją następujące zasady dotyczące diety alkoholowej :

Dieta ketogeniczna a alkohol

Czy mogę pić alkohol na keto diecie?

Możliwe jest picie alkoholu na diecie keto, ale istnieje kilka niuansów. Lepiej więc ograniczyć konsumpcję do minimum lub odrzucić ją całkowicie.

Alkohol na diecie ketogenicznej jest złym pomysłem, dlaczego

Musisz zwrócić szczególną uwagę na to, ile pijesz. Kiedy człowiek jest pijany, trudniej jest mu się kontrolować. Istnieje również bardziej wyraźny zespół kaca na diecie keto. Aby tego uniknąć, musisz zapobiec odwodnieniu. Wystarczy, że po każdym napoju lub szklance wypijesz szklankę wody.

Alkohol – na co możesz sobie pozwolić?

Alkohol – czego nie możesz sobie pozwolić?

Najgorsze napoje zawierające alkohol dla keto to koktajle. Zawierają zbyt dużo węglowodanów. Poza koktajlami, są też inne niedopuszczalne napoje.

W pierwszej kolejności należy powstrzymać się od picia piwa. Jest warzone z jęczmienia, drożdży, wody i chmielu. Dzięki interakcji jęczmienia i drożdży, piwo jest pełne węglowodanów. Wyjątkowo możesz wypić lekkie piwo.

Wszystkie słodkie napoje są zakazane.

Jak pić, aby nie przytyć?

Dieta jest nieuchronnie związana z pozbawieniem i ograniczeniem. Nie da się osiągnąć sylwetki marzeń, jeśli się w niczym nie ograniczy. Dieta nie łączy się z produktami mącznymi, tłustymi i smażonymi, fast foodami. Lista ta może również zawierać również alkohol. Oto 8 wskazówek:

Nie pij na pusty żołądek

Przed rozpoczęciem imprezy najlepiej coś zjeść, menu ma zawierać lekkie białko, węglowodany złożone lub zdrowe tłuszcze. Pomoże to ustabilizować poziom cukru we krwi. Zdolność alkoholu do spowolnienia metabolizmu jest jednym z głównych powodów, dla których przybieramy na wadze. Ponadto, jeśli pijesz wino na pełny żołądek, odurzenie nie będzie tak szybkie i intensywne. To oznacza, że możesz kontrolować, ile jesz i ile pijesz.

Najlepsze opcje to ryby + warzywa lub mięso + warzywa. Jeśli nie możesz jeść w pełni, zjedz przekąskę z jogurtem naturalnym, orzechami lub koktajlem proteinowym.

Licz kalorie

Czy wiesz, że alkohol jest bardzo kalorycznym produktem? Najlepsze opcje dla tych, którzy liczą kalorie na przyjęciach to wytrawne białe lub czerwone wino, lub ciemne piwo. Kieliszek wina zawiera około 110 kalorii, wytrawne wino zawiera około 150 kalorii, kufel ciemnego piwa zawiera 170 kalorii.

Po każdym napoju wypij szklankę wody.

Alkohol spowalnia metabolizm i zatrzymuje płyny. Dobrym pomysłem będzie rozcieńczanie wina wodą lub dodawanie kostek lodu do białego lub różowego wina.

Jeśli pijesz alkohol, nie jedz słonych potraw.

Optymalna przekąska w połączeniu z alkoholem to (owoce morza, ryby z grilla, grzyby, chude mięso) i węglowodany złożone (surowe lub grillowane warzywa).

Nie pij koktajli.

Będziesz musiała zapomnieć o dietetycznych koktajlach. Są zbyt kaloryczne.

Aperitif nie jest dobry przy odchudzaniu

Prawdą jest, że cudowne właściwości aperitifu i zdolność do pobudzania układu pokarmowego odnoszą się raczej do mitów niż do prawdy.

Wybieraj odpowiednie przystawki

Idealną przekąską dla alkoholu, zwłaszcza jeśli pije się go w małych ilościach, będą zdrowe tłuszcze. Może to być sałatka warzywna z oliwą z oliwek, tost z masłem, orzechami lub kilkoma plasterkami awokado.

Znaj miarę

Oczywiście, najważniejsza wskazówka: znaj miarę. Jeśli jednak jesteś na diecie, i to nie tylko w tym przypadku, zdecydowanie zaleca się ograniczenie się do jednej porcji mocnego alkoholu na imprezie. To średnio od 50 do 70 gramów.

Staraj się pić alkohol nie częściej niż raz w tygodniu lub nawet miesiącu. Alkohol nieuchronnie zatrzymuje płyn w organizmie, powoduje kaca i obrzęk. Po nadmiernym spożyciu alkoholu można sięgnąć po odturcie alkoholowe Warszawa, żeby przywrócić prawidłowe działanie organizmu. Przy okazji, czasami nie ma znaczenia, ile się ma. Te niezbyt przyjemne objawy mogą pojawić się nawet przy umiarkowanym spożyciu alkoholu.